середа, 22 грудня 2021 р.

                                    


Рекомендації для вчителів: що необхідно

враховувати при виставленні оцінок школяреві


Розвивайте  у дитини мотив досягнення успіху: він відіграє важливу роль у процесі формування самооцінки та рівня домагань. Якщо школяр постійно не справляється із завданням, одержує низькі оцінки, мотив досягнення успіху в нього значно послаблюється. Спочатку виникає негативне невротичне переживання, потім — байдуже ставлення до негативної оцінки. Як наслідок — ціннісна переорієнтація особистості. 

Для запобігання цьому явищу можна використовувати такі прийоми:

  • школяреві з поганою успішністю, низькою самооцінкою, різким зниженням мотиву досягнення успіху доручають допомогти однокласнику з подібними проблемами. Це змінює на краще соціально особистісну позицію дитини, характер її діяльності, ставлення до самої себе; 

  • дитині пропонують побути у ролі вчителя — відбувається підвищення самооцінки через прийняття позиції вчителя, що є передумовою для поліпшення рівня власної навчальної діяльності, зміни ставлення до неї.


  Підходьте до оцінювання дитини індивідуально — з урахуванням можливостей особистості. Індивідуальний підхід до школяра передбачає: 

  • врахування емоційного стану кожної дитини та її можливостей;

  • доброзичливе ставлення до дитини; 

  • обґрунтування виставленої оцінки; 

  • гарантування успішного виконання навчального завдання;

  • акцентування уваги колективу класу на успіхах товаришів. 


  Оберігайте почуття дитини — оцінка, що стосується її особистісних якостей, не повинна озвучуватися привселюдно. 


Пам’ятайте, що оцінювання має подвійну спрямованість: з одного боку — на школяра, з іншого — на вчителя. Майстерність оцінювання є одним із провідних критеріїв професійної майстерності вчителя.